-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:33582 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

چـگـونـه مـمـكـن است پيامبران آلوده به گناه نباشند ؟ در حاليكه انسان , غالبا ازگناه پاكيزه نمي ماند .
بـشـر بـه گـناهان - از هرگونه - بدانجهت دست مي يازد كه به زشتي آن آشنايي درست ندارد , وگرنه با دانستن عواقب و پي آمدهاي خطرناك گناه , هرگز گرد آن نمي گردد و حتي فكر آنرا هم نمي كند و از گناه مصون مي ماند . پـاره يـي از كـارهاي ناپسند هست كه همه مردم از آنها مي گريزند و هيچگاه حاضرنيستند آنها را مرتكب شوند , مثلا هيچ آدم با شعوري حاضر نيست خاكروبه را اززباله دان بردارد و بخورد يا دست خود را بسوزاند و حتي فكر آنرا هم نمي كند چراكه زيان آنرا همه به طور كامل تشخيص مي دهند . و برخي از كارهاست كه تنها عده يي از مردم زيان آنرا كاملا تشخيص مي دهند و از آن مي گريزند . مـثلا يك پزشك ميكروب شناس از آب يا غذاي آلوده مي گريزد اما يك آدم بي اطلاع وبي سواد از خوردن آن باكي ندارد . انگيزه اين اجتناب آن است كه پزشك به زيانهاي ميكروب آشنايي كامل دارد اما آدم بي سواد نسبت به زيانهاي آن اطلاع كافي ندارد . مـقـصـود اين است كه انسان ممكن است بر اثر بينش عميق و كامل به عواقب وخيم كاري ,واجد حالتي دروني بشود كه او را از انجام آن كار زيان دار باز دارد . اين حالت كما بيش در تمام انسانها وجود دارد اما چون همه انسانها ضرر و زيان همه چيز را به طور كامل و ژرف نشناخته اند در بسياري از موارد از آلودگي ها به دور نيستند . امـا پـيـامـبران كه خدا به آنان ديد ويژه يي داده و همه حقايق را به چشم دل مي ديدند و از مفاسد گـناهان آگاهي ژرف و عميق داشتند داراي مصونيتي همه جانبه و كامل بودند كه آنانرا از همه گناهان باز مي داشت . يـعـنـي همانطوريكه يك پزشك از خوردن شربت آلوده به ميكروب مي گريزد و حاضر نيست آنرا بـنـوشـد , پيامبران خدانيز اين حالت را نسبت به انجام دادن ظلم و ستم و تجاوز به حقوق مردم ,شرابخواري , قمار , دروغ , تهمت , دزدي , خيانت و تمام گناهان داشتند البته نه به اين معني كه مجبور باشند بلكه پس از مقايسه يي بين منافق و لذايذ زودگذر وعواقب وخيم گناه و محروميت از نعمتهاي بزرگ الهي در آخرت به اراده و اختيار خوداز آن گناهان پرهيز مي كردند . پـوشـيـده نماند كه يك نوع مصونيت ديگر هم خداوند در پيامبران قرار داده بود تا به هنگام تبليغ احكام او دچار سهو و نسيان و خطا و اشتباه نشوند و بتوانند فرمان خدا را بي نقص و كامل به مردم برسانند .

بيست پاسخ
هيئت تحريريه موسسه در راه حق

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.